Het gebouw

Het schoolgebouw van De Apollo is groot genoeg om te voldoen aan de vereiste voorzieningen voor ons onderwijs en klein genoeg om gemakkelijk de weg te vinden. De locatie is gelegen in een rustige buurt in Buitenveldert en goed bereikbaar met het openbaar vervoer. Via tram 5 kunnen leerlingen uitstappen bij de halte Van Boshuizenstraat. Deze halte ligt op een paar meter loopafstand van de school. Daarnaast zijn er diverse verbindingen met de bus; buslijn 99, 66, 170 en 171 stoppen bij de halte Van Nijenrodeweg. Ook deze halte is op loopafstand van de school.

Het schoolgebouw is in de jaren 80 gebouwd. De laatste jaren zijn er steeds delen van het gebouw gemoderniseerd en in 2020 zijn 4 extra lokalen aangebouwd. Om de school heen is een flink terrein met verschillende pleinen om te kunnen ontspannen. De school heeft een inpandige sportzaal met goede voorzieningen, zoals een klimwand en een fitnessruimte. De sportzaal is voorzien van douches. Daarnaast wordt gebruik gemaakt van externe sportzalen zoals het sportcentrum van de VU. Deze locatie bevindt zich op Uilenstede, één tramhalte na Van Boshuizenstraat.